Kiedy warto skorzystać z usług agencji marketingu internetowego?

Prowadzisz swój biznes w internecie? A może Twoja działalność ma charakter lokalny, lecz zależy Ci na jej promocji? W takich sytuacjach musisz zadbać o skuteczny marketing internetowy w wyszukiwarkach. Przedstawiamy, na czym to polega i kiedy warto zlecić to specjalistom.

Na czym polega marketing internetowy?

Co to jest marketing internetowy? Na czym polega? Tak jak w przypadku „klasycznego” marketingu, są to wszelkiego rodzaju działania, których celem jest wprowadzenie produktu/usługi na rynek oraz poinformowanie o tym potencjalnych klientów/użytkowników. Dotyczy to również promowania marki, budowania jej pozytywnego wizerunku. Natomiast różnica polega na tym, że działania te prowadzone są w internecie, w związku z czym mają nieco inną specyfikę, wykorzystywane są też specjalnie opracowane do tego narzędzia marketingu internetowego.

Obecnie najważniejszymi gałęziami marketingu internetowego jest pozycjonowanie stron www, reklamy Google AdWords, content marketing, marketing wirusowy, media społecznościowe czy remarketing.

Jakie usługi świadczy agencja marketingu internetowego?

Agencja marketingu internetowego może skutecznie pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie, co jest nadrzędnym celem właścicieli większości serwisów www. Dlaczego? Ponieważ najczęściej jest tak, że większy ruch przekłada się na wyższe zyski, a te pozwalają na dalszy rozwój firmy.

Podstawową usługą takich firm jest pozycjonowanie stron internetowych. Działania, które się w tym zakresie wykonuje, mają za zadanie sprawić, aby witryna pojawiała się wyżej w wynikach wyszukiwania. Zwykle rozpoczyna się od wnikliwego audytu strony, analizy konkurencji oraz doboru odpowiednich słów, na które będzie pozycjonowana strona. Wybór fraz pozycjonowania to zadanie dla doświadczonej agencji SEO, która wie, jakie słowa kluczowe warto wybrać, aby były wartościowe i pomogły w uzyskaniu lepszej pozycji w wyszukiwarce.

Kolejna popularna usługa agencji SEO to Google AdWords, czyli program reklamowy firmy Google, który umożliwia tworzenie płatnych kampanii reklamowych bezpośrednio w wyszukiwarce lub w sieci reklamowej (czyli na innych serwisach). Przy czym warto wiedzieć, że obecnie usługa ta nazywa się Google Ads.

Z kolei istotnym uzupełniłem tych działań jest content marketing. Z jednej strony wpływa on na pozycjonowanie, z drugiej strony przyciąga użytkowników, buduje wokół marki zaangażowaną społeczność. Aby jednak nawet wysokiej jakości treść mogła się wybić, musi być w odpowiedni sposób zoptymalizowana, czym zajmują się doświadczone agencje.

Można im też zlecić prowadzenie profili firmowych w najważniejszych mediach społecznościowych, stworzenie kampanii remarketingowej a także podejmowanie działań w zakresie marketingu wirusowego.

SEO, content marketing, Google AdWords – dlaczego warto to zlecić zewnętrznej firmie?

Dlaczego tak ważne jest, aby marketing internetowy w wyszukiwarkom zlecić zewnętrznym agencjom? Z kilku powodów. Najważniejszy z nich to brak wiedzy właścicieli stron. Choć w internecie można znaleźć wiele informacji na temat tego, jak pozycjonować stronę, czy jak stworzyć kampanię w Google AdWords, w praktyce nie jest to takie proste. I choć nieadekwatna reklama pociąga za sobą tylko skutki finansowe (pieniądze wydawane są na coś, co nie działa), to już tzw. „spamerskie” pozycjonowanie może spowodować nadmierne zainteresowanie ze strony Google…, które zwykle kończy nałożeniem filtra powodującego „wyrzucenie” witryny z wyników wyszukiwania.

Drugi powód to czas. Wszystkie procesy o których tu piszemy są czasochłonne, nierzadko wymagają przeprowadzenia wielu testów, aby móc sprawdzić, co w danym przypadku daje efekty, a co nie. Jeśli w firmie nie znajduje się dział odpowiedzialny za marketing, to innym jej pracownikom może po prostu nie starczyć na to czasu, gdyż muszą poza tym wykonywać inne obowiązki.

A po trzecie – narzędzia marketingu internetowego, które wykorzystywane są przez agencja, a które trzeba opłacić. Jeśli zajmujesz się promocją wyłącznie swojej strony, do dostęp do baz analizujących działania Twoje i konkurencji może Ci nie być potrzebny.

To trzy konkretne powody, dla których warto zlecić marketing internetowy doświadczonym agencjom. One tak dopasują podejmowane przez siebie działania, żeby w pełni dostosować się do Twoich potrzeb.