Jak wybrać partnera do outsourcingu IT?

Rozpoczynając współpracę z firmą outsourcingową warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Firma outsourcingowa, która posiada certyfikat ISO lub zdobyła nagrody branżowe, jest znacznie bardziej wiarygodnym partnerem.

Na przykład wybór firmy, która ma certyfikat ISO / IEC 27001: 2013, gwarantuje, że firma ma wdrożony standard bezpieczeństwa informacji i aktywnie pracuje nad ulepszeniem swojej oferty. Wybór firmy outsourcingowej, która nawiązała długotrwałe relacje partnerskie zarówno z klientami, jak i kluczowymi graczami branży, zasugeruje, że firma jest zaufanym partnerem i może kontynuować długotrwałe relacje. Partner outsourcingowy powinien oferować coś więcej niż tylko leasing pracowników. Firmy, które oprócz zwykłego zatrudnienia oferują inne usługi i rozwiązania, znacznie częściej są osobami, które wiedzą, co robią. Ich szersza oferta oznacza, że możesz być bezpieczny wiedząc, że firma jest ugruntowaną organizacją. Sprawdzony partner outsourcingowy wykona zadanie na wysokim poziomie i będzie nadal rozwijać relacje, sugerując ulepszenia. Im większe zaufanie otrzymujesz od Ciebie partner outsourcingowy, tym bardziej będą pewni, że zaproponują ulepszenia, które mogą być korzystne dla tworzonego oprogramowania. Przy poszukiwaniu firmy outsourcingowej należy wziąć pod uwagę wiele rzeczy, ale najważniejszym aspektem, który należy wziąć pod uwagę, jest wybór partnera, a nie tylko dostawcy.

Ty i Twój partner outsourcingowy powinniście ufać, współpracować i komunikować się, ponieważ załamanie komunikacji jest ostatnią rzeczą, jakiej chcecie. Przed podjęciem decyzji o outsourcingu usług informatycznych (IT) firmy często pracują nad osiągnięciem swoich kluczowych celów technologicznych – w tym poprzez opracowanie silnej strategii i architektury IT, tworzenie zdrowych relacji biznesowych i optymalizowanie funkcji. Utrzymują pozycję lidera w dziedzinie technologii poprzez rozwój zawodowy i awansowanie specjalistów IT na coraz wyższe stanowiska w branży IT, aby poszerzyć i pogłębić wiedzę w dziedzinie IT. Jednak firmy, które outsourcingują swoje usługi informatyczne, stoją w obliczu możliwej przyszłości, w której nie będą mogły utrzymać kluczowych pozycji bez dostosowywania się do rynku. Obecnie cyfrowa transformacja biznesu następuje bardzo szybko, jest to związane chociażby z koniecznością cyfrowej komunikacji z klientami.