Jak wypromować, skutecznie reklamować sklep internetowy?

Masz sklep internetowy? Zastanawiasz się, jak go wypromować, aby odniósł sukces? Jakie działania pozwolą skutecznie reklamować e-commerce? Podpowiadamy!

Jak najlepiej wypromować sklep online?

Jeśli masz sklep internetowy, to nie czekaj, aż klienci sami go odnajdą. To wątpliwe. Dzisiaj jest taka konkurencja, że nie można być za nią, nawet nie warto iść równo z nią – trzeba być krok lub kilka z przodu. Tylko wówczas można być spokojnym, że dopełniło się wszystkich starań, by rozreklamować własny e-commerce.

Jeśli chcesz wiedzieć, jak wypromować sklep online, to musisz być gotowym na lekturę wielu poradników. Masz je w Internecie. Wskazówki, jak skutecznie reklamować sklep internetowy znajdują się m.in. na stronie https://inwazjapc.pl/kategoria/internet. Sprawdź, o czym warto wiedzieć już na etapie zakładania e-commerce, a jakie zadania mogą poczekać. Jeśli nie tylko nie masz wiedzy i umiejętności, jak to zrobić, ale i czasu, by móc się w to wdrożyć, to postaw na profesjonalistów. Zleć wypromowanie sklepu online i czekaj na efekty. A jakie działania mogą pomóc w marketingu e-commerce?

Reklama płatna sklepu online

Marketing internetowy dla sklepów online jest wynikową wielu różnych działań. Może przybierać przez to różne formy. To, na którą warto postawić, zależy od sklepu, ale i od jego historii oraz tego, co dotychczas wdrażano. Które z działań są najpopularniejsze?

Na pewno każdy właściciel sklep online powinien zastanowić się na skorzystaniem z reklamy płatnej, jaką daje Google Ads. Jest ona szybka, a często bardzo skuteczna. W ramach kampanii Adwords ma się dostęp do reklamy w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce, ale i do promocji na portalach. Najczęściej w ramach płatnej reklamy w Google wybierana jest reklama tekstowa sklepu. Dlaczego? Przede wszystkim wpływa na to fakt, że wyglądem przypomina bezpłatne wyniki wyszukiwania. Drugim sposobem jest wyświetlanie reklamy na portalach zewnętrznych. Otrzymuje się dostęp do setek portali. Tutaj można liczyć na wiele kliknięć, za które przyjdzie zapłacić. W przypadku promowania w Google sklepów online sprawdza się kampania Google Shopping. Polega na wyświetlaniu w wyszukiwarce produktów wraz z ceną i opisem, a przede wszystkim – z linkiem do oferty. W ten sposób łatwo trafia się do klienta.

Oczywiście w przypadku sklepu online warto też postawić na remarketing. Co to takiego? To rodzaj reklamy, jaka wyświetla się tylko tym użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili dany sklep online. Najczęściej w taki sposób informowani jesteśmy o tym, że porzuciliśmy koszyk bez dokończenia transakcji.

Wadą reklamy płatnej jest sytuacja, w której ma się ograniczony budżet. Może się zdarzyć, że przy źle zaprojektowanej kampanii szybko się skończy, a nie da efektów. Właśnie dlatego zdecydowanie lepiej jest zlecić przeprowadzenie reklamy w Google certyfikowanym specjalistom.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Reklama sklepu internetowego nie musi polegać na skorzystaniu z płatnych sposobów, choć te przynoszą efekty i nie warto całkowicie ich przekreślać. Jednak dobrze jest promować sklep online również dzięki odpowiedniej optymalizacji i pozycjonowaniu. Jak wypromować e-commerce w taki sposób? Warto postawić na pozycjonowanie. To zakres działań, którego celem jest uzyskanie wysokich pozycji w Google na wybrane frazy, ale w wynikach organicznych. Oczywiście to musi przełożyć się na wejście i konwersję. Sklep internetowy jest dużym wyzwaniem z uwagi na dużą ilość podstron i treści. Jednak nie oznacza to, że nie jest to możliwe.

Kluczowe jest, by zlecić audyt SEO firmie, która zajmuje się pozycjonowaniem i sprawdzić, jakie działania w ramach strony mogą pomóc, a później wzbogacić je dodatkowo o aktywność na zewnątrz, w tym na link building. W świetle zmian, jakie zachodzą w algorytmie Google, na pewno warto też popracować nad prędkością ładownia strony sklepu, jak i na tym, by była ona atrakcyjna dla użytkownika. To z pewnością przełoży się na współczynnik konwersji.

Reklama sklepu internetowego w social mediach

Optymalizacja sklepu, pozycjonowanie w Google i reklama płatna to nie wszystkie działania, jakie dzisiaj pomogą w wypromowaniu e-commerce. Współcześnie ogromne znaczenie mają social media. Na szczęście zarówno można w nich promować produkty, jak i prowadzić działania z poziomu SEO Public Relations, czyli kreować pozytywny wizerunek marki.