Co wspólnego ma voicebot i odpady? Technologia jutra wspiera obsługę klienta

Nowoczesna technologia oparta na sztucznej inteligencji wspiera kolejne branże. Pandemia koronawirusa tylko przyśpieszyła nieuniknioną już rewolucję w sposobach obsługi klienta. Voiceboty, czyli asystenci głosowi wykorzystywani są coraz chętniej. Ostatnio pojawili się na infolinii firmy zajmującej się gospodarką odpadami medycznymi.

Technologia wykorzystująca sztuczną inteligencję (AI), rozpoznawanie mowy czy sterowanie głosem jeszcze do niedawna kojarzyła się z filmami science fiction lub co najmniej futurystyczną prozą Stanisława Lema. To, co kiedyś budziło zdziwienie i lekki uśmiech niedowierzania, dziś staje się faktem. Najnowocześniejsze rozwiązania techniki z powodzeniem wdrażane są w kolejnych branżach. Ich wykorzystanie jest wygodne i na tyle ułatwia codzienną pracę i życie, że szybko staje się częścią naszej codzienności. 

Jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa asystenci głosowi, czyli voiceboty wykorzystywane były na zasadzie nowinki technicznej w branżach uznawanych za pionierów w implementowaniu nowych technologii w biznesie. Obecnie voiceboty i chatboty to już niemalże codzienność, a firmy, które jeszcze ich nie stosują w swoich działach obsługi klienta – mają to w planach. Nowoczesny call center nie jest już tylko sposobem na zaspokojenie kosztownych zachcianek szefa, a niezbędnym rozwiązaniem z powodu braku pracowników czy nieoczekiwanych lockdownów gospodarki. 

Voicebot najnowszej generacji dostępny od zaraz

Voicebot najnowszej generacji od InteliWISE, który zaimplementowany zostanie na infolinii w dziale obsługi klienta może okazać się strzałem w dziesiątkę! Odciąży pracowników, odbierze natychmiast każde pojawiające się połączenie oraz udzieli wyczerpującej odpowiedzi w sposób do złudzenia przypominający naturalną empatyczną rozmowę. Systemy call center najnowszej generacji rozpoznające mowę dostępne są bez przerwy – o każdej porze dnia i nocy, również w weekendy i święta. Nie męczą się, nie chorują, nie miewają gorszego dnia. Poprowadzą naturalną konwersację z klientem, udzielą mu wyczerpującej odpowiedzi na często powtarzające się pytania, pokierują w procesie sprzedażowym czy reklamacyjnym. 

Asystent głosowy analizuje treść wraz z kontekstem rozmowy, rozpoznaje pytania otwarte i zamknięte, a także rozumie naturalny żywy język. Wykorzystuje własną, modułową technologię NLP (procesowanie języka naturalnego), wiodące globalne rozwiązania rozpoznawania mowy, łącznie z syntezą mowy lub nagraniem lektorskim, ale także technologie Machine Learning do analizy niezrozumiałych pytań klientów.

Voice bota można szybko uruchomić poprzez wykorzystanie gotowych scenariuszy lub spersonalizować w oparciu o zaawansowane, kreatywne narzędzia zarządzania i programowania skryptów „Wirtualnego Agenta”. Co ważne, system pozwala na opracowanie strategii rozmowy na podstawie danych pobranych z systemów zamawiającego.

Inteligentne voiceboty InteliWISE pomagają gospodarować odpadami medycznymi

Przykładem udanej kooperacji sztucznej inteligencji i biznesu jest wdrożenie voicebota w firmie Emka S.A., która kompleksowo zajmuje się gospodarką odpadami medycznymi. Od samego początku walki z pandemią koronawirusa zapotrzebowanie na jej usługi powiększyło się kilkukrotnie. Więcej zgłoszeń i telefonów skierowanych do Biura Obsługi Klienta było powodem wdrożenia rozwiązania automatyzującego komunikację z kontrahentami. Na stronie internetowej firmy pojawił się chatbot oraz voicebot InteliWISE.

Spersonalizowany voicebot w 1-1,5 sekundy odbiera połączenie i zajmuje się rozwiązaniem problemów, czyli umawia lub odwołuje odbiór odpadów, sprawdza stan integracji z Bazą Danych Odpadowych, status płatności i saldo konta, a także generuje ofertę dla klienta. Sztuczna inteligencja (bez udziału pracownika) w klarowny sposób udziela niezbędnych informacji, instruuje lub wskazuje dostępne rozwiązania.

Wirtualny asystent głosowy w trakcie swobodnej rozmowy telefonicznej nie dość, że udziela profesjonalnego wsparcia i przyjmuje zgłoszenie to dodatkowo stał się również wirtualnym handlowcem. Po podaniu przez klienta kilku informacji, przesyła smsem spersonalizowaną ofertę, którą można zaakceptować on-line, a umowę podpisać elektronicznie. Voicebot samodzielnie kontaktuje się również z potencjalnymi klientami, aby przedstawić im dedykowaną ofertę handlową w ramach tzw. kampanii outboundowej.

Outsourcing call center to gwarancja zadowolenia u klienta

Klient nie musi szukać informacji na stronie internetowej firmy, ponieważ zarówno chatbot, jak i voicebot potrafią odpowiedzieć na większość jego pytań. A jeśli dana sprawa jest nietypowa — przekierują ją do konsultanta. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient oszczędza czas otrzymując informację zwrotną natychmiast, nie musi czekać na e-mail lub telefon z odpowiedzią od sprzedawcy.

Uruchomienie automatycznego call center jest prostsze niż mogłoby się zdawać — wystarczy udostępnić firmowe API oraz oddelegować zespół pracowników do współpracy. Wszystkie działania związane z wdrożeniem usługi voicebota wykonywane są przez specjalistów z InteliWISE. Integracja z API klienta pozwala voicebotowi na sprawdzenie statusu płatności oraz umożliwia modyfikowanie harmonogramu odbioru odpadów u klienta. Niewielkim kosztem można mieć w firmie technologię jutra już dziś. Jak pokazują doświadczenia firmy EMKA S.A. to się naprawdę opłaca.